Įvyko su dideliu susidomėjimu ir nekantrumu laukta III tarptautinė koncertmeisterių konferencija!
Iki paskutinės minutės organizatoriai tikėjosi, kad konferencija galės vykti pilnoje žiūrovų salėje, tačiau, remiantis rekomendacijomis ir epidemiologine situacija šalyje, nuspręsta konferenciją vykdyti tiesioginiu ir virtualiu būdu, taip sudarant sąlygas konferencijoje dalyvauti mokytojams ir koncertmeisteriams iš visų Lietuvos miestų ir miestelių. Šiemet skaityti pranešimus, vesti praktinius užsiėmimus, buvo kviesti ne tik muzikos profesionalai, bet ir specialistai, galintys padėti muzikantams saugoti ir tausoti savo sveikatą.
Konferenciją pradėjo kineziterapeutė, lektorė, projektų vadovė Jurgita Skiotytė. Lektorė supažindino su pianistų ydinga laikysena ir jos korekcija, papasakojo kaip dirba mūsų raumenys, kaip juos stiprinti, teisingai mankštinti. Praktinės dalies metu pademonstravo įvairių atsipalaidavimo bei fizinių pratimų. Lektorė sulaukė nemažai klausimų, į kuriuos maloniai atsakė. Klausimų gausa rodo, kad ši tema išties aktuali koncertmeisteriams, tad nuspręsta kitų metų konferencijoje ją vėl įtraukti į programą.
Karlsruhe aukštosios muzikos mokyklos, Madrido karalienės Sofijos aukštosios muzikos mokyklos ir Hirošimos aukštosios muzikos mokyklos profesorė Eriko Takezawa-Friedrich pristatė pranešimą, kurio tema „Klasikinių koncertų pučiamiesiems instrumentams interpretavimo ypatumai“. Profesorė apžvelgė aktualiausius leidinius, praktiškai pademonstravo daugybę atlikimo galimybių, pasidalino asmenine patirtimi, papasakojo kaip ji dirba su studentais ir profesionaliais atlikėjais. Lektorė teigė, kad leidinio redakcijos pasirinkimas yra svarbus atlikėjo interpretacijai.
Norvegijos muzikos akademijos koncertmeisterio katedros profesorius Gunnar Flagstad skaitė pranešimą tema „Ar aš pakankamai garsiai groju?“. Lektorius su humoru, bet labai profesionaliai apžvelgė koncertmeisterio darbo specifiką ir ypatumus. Praktinėje dalyje dirbo su savo studentais, grojančiais fleita, violončele. Pateikė daugybę naudingų įžvalgų, pastebėjimų, praktinių patarimų. Profesorius daugelį iš mūsų uždegė savo profesionalumu ir meile savo darbui.Pianistas kartu su savo kolega smuikininku gyvai atliko L. van Bethoveno Sonatą smuikui ir fortepijonui.
LMTA Kamerinio ansamblio katedros dėstytoja, Šiuolaikinės muzikos ir improvizacijos specializacijos koordinatorė, Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos mokytoja-metodininkė, Kamerinio ansamblio metodinės grupės pirmininkė, doc. meno dr. Indrė Baikštytė kalbėjo tema „Prieš koncertinis stresas – medikamentiniai, psichologiniai ir fiziniai valdymo būdai“. Lektorė pristatė mokslinių tyrimų išvadas, pasidalino asmenine patirtimi, papasakojo apie pačios išbandytus streso mažinimo būdus. Pateikė praktinių patarimų, teorinių žinių.
Konferenciją užbaigė charizmatiškasis LMTA Džiazo katedros vedėjas, džiazo pianistas, prof. Artūras Anusauskas. Profesoriaus tema buvo labai aktuali ir įdomi, sulaukusi ypatingo susidomėjimo – „Funkcijų šifravimas ir pritaikymas įvairių stilių muzikoje“. Dalyviai buvo supažindinti su dermių sistema, grojimu skirtinguose stiliuose, improvizacija. Lektorius įkvėpė konferencijos dalyvius tobulėti šioje ne taip lengvai įkandamoje srityje, užkrėtė visus savo entuziazmu ir nesibaigiančia energija.
Konferencijoje dalyvavo rekordinis dalyvių skaičius – virš 150 koncertmeisterių. Dauguma pažymėjo, kad renginys organizuotas profesionaliai, lektoriai – tikri savo srities ekspertai, organizatorių darbas įvertintas ypač teigiamai.
Lauksime susitikimų kitais metais!
Projektą finansavo Lietuvos Kultūros Taryba.