2019 m. balandžio 13 d. Vilniaus Broniaus Jonušo muzikos mokykloje įvyko įvyko II-oji tarptautinė metodinė koncertmeisterių konferencija. Renginyje pranešimus skaitė ir patirtimi dalijosi koncertmeisteriai iš Lietuvos bei užsienio šalių.
Drezdeno aukštosios muzikos mokyklos profesorius-korepetitorius Andreas Hecker supažindino su klavesinų tipais, pristatė baroko epochos kūrinių transkripcijas fortepijonui, apžvelgė jų atlikimo specifiką. Profesorius atkreipė dėmesį į tai, kad skambinant perdirbimus, svarbu išlaikyti stilistinį vientisumą, nebūtina partitūrų perkrauti natomis. Ir atvirkščiai, lėtose kūrinių dalyse skatino improvizuoti, ieškoti įvairesnio skambesio.
Santaros klinikų reabilitacijos, fizinės ir sporto medicinos centro konsultantas prof. dr. Alvydas Juocevičius supažindino su muzikanto veiklos fiziologiniais ypatumais, pristatė organizmo atsigavimo priemones. Konferencijos dalyviai turėjo daugybę klausimų profesoriui, į kuriuos jis profesionaliai atsakė.
Detmoldo aukštosios muzikos mokyklos dėstytoja-korepetitorė Azusa Toyama kalbėjo apie korepetitoriaus darbo praktiką dirbant su pučiamųjų instrumentų atlikėjais. Pianistė turi ilgametę akompanavimo patirtį, jos pranešimas apžvelgė pučiamųjų instrumentų galimybes ir kūrinių atlikimo problematiką.
Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro koncertmeisterė Olga Eleonora Taškinaitė supažindino su pagrindiniais darbo su vokalistais operos teatre aspektais. Lietuvoje nėra ruošiami pianistai-koučeriai. Koncertmeisterė papasakojo apie savo patirtį ir darbo ypatumus.
Vokietijos Detmoldo aukštosios muzikos mokyklos koncertmeisterė–asistentė, LMTA koncertmeisterė Dovilė Bagdonaitė pristatė koncertmeisterio darbo specifiką Vokietijoje, o Vilniaus J.Tallat-Kelpšos konservatorijos koncertmeisterių metodinės grupės pirmininkė Kristina Tuinylienė apžvelgė koncertmeisterio darbo ypatumus Lietuvoje.
Susirinkusieji turėjo galimybę ne tik pagilinti savo turimas žinias bei susipažinti su naujomis metodikomis, bet ir padiskutuoti aktualiomis temomis, aptarti koncertmeisterio darbo problematiką. Dalyviai žada pasidalinti įgytomis žiniomis su savo kolegomis bei plėtoti koncertmeisterių darbo kultūrą ir siekti jų darbo sąlygų gerinimo.
Dėkojame organizatorėms – Kristinai Tuinylienei, Dovilei Bagdonaitei ir Ugnei Sabaitytei. Taip pat, visiems prisidėjusiems prie renginio įgyvendinimo bei rėmėjams, už pagalbą organizuojant konferenciją.
Projektą finansavo Lietuvos Kultūros Taryba.